Ung og kronikker.

Jeg har oprettet denne blog for at tale om det at være ung og kronisk syg og alt hvad der følger med det.
Hvem er jeg?
Mit navn er Line, jeg er 24 år gammel og bor i København med min kæreste.
Jeg har selv diagnosen Colitis Ulcerosa (kronisk tyktarmsbetændelse), som jeg fik diagnostiseret i 2012. Ud over CU har jeg haft diagnosen ADHD fra jeg var 12 år gammel.
Jeg læser til sygeplejerske og er færdig uddannet sommeren 19.

Med kronisk sygdom, psykisk eller fysisks, følger der, om vi vil det eller ej en hvis form for stigmatisering. Stigmatiseringen kan både komme fra den syge selv, eller fra samfundet. Med denne blog vil jeg forsøge at afstigmatisere nogle af de fordomme der bl.a. er om psykiske syge.

Humor har til en hver tid været min redning i al sygdom. Jeg håber derfor at kunne være hudløs ærlig med en humoristisk tilgang til tingene.

Idet at jeg læser til sygeplejerske, håber jeg på at kunne hjælpe andre kronikkere med deres eventuelle spørgsmål. Jeg vil med glæde hjælpe med at forklare medicin og symptomer.

Yderligere er jeg en kæmpe sucker for mad. og jeg prøver at balancere min sygdom og dermed mave, gennem mad. så jeg vil gennem tiden ligge nogle opskrifter på lækker mad op.

Jeg glæder mig til at følges med jer på denne rejse

Line

Kommentarer